null

Etykiety elektroniczne: elastyczność i wygoda nie tylko dla klientów

W szybko ewoluującym świecie handlu detalicznego firmy poszukują nowych rozwiązań, które zarówno usprawnią pracę personelu, jak i obsługę klientów. Jednym z przykładów takich innowacji są cyfrowe etykiety półek, nazywane również tagami ESL (ang. Electronic Shelf Labels) lub elektronicznymi etykietami półek.

W szybko ewoluującym świecie handlu detalicznego firmy poszukują nowych rozwiązań, które zarówno usprawnią pracę personelu, jak i obsługę klientów. Jednym z przykładów takich innowacji są cyfrowe etykiety półek, nazywane również tagami ESL (ang. Electronic Shelf Labels) lub elektronicznymi etykietami półek.

 

Każda cyfrowa etykieta półek zazwyczaj składa się z panelu wyświetlacza wykonanego z e-papieru, mikrokontrolera i modułu komunikacji bezprzewodowej. Mikrokontroler odbiera polecenia z systemu centralnego i odpowiednio kontroluje wyświetlacz, podczas gdy moduł bezprzewodowy zapewnia komunikację między tagiem ESL a infrastrukturą zaplecza. Może być ona realizowana za pomocą różnych technologii, w tym między innymi NFC. Za każdym razem, kiedy zmienia się cena, następuje automatyczna aktualizacja etykiet, co jest niemożliwe w przypadku papierowych metek. 

 

Jest to szczególnie ważne chociażby w kontekście obwiązującej od 28 maja 2022 roku Dyrektywy Omnibus, zapobiegającej stosowaniu "sztucznych obniżek" w sklepach. Przyczyną leżącą u podstaw wprowadzenia tego obowiązku było żonglowanie cenami przez sklepy, a także sztuczne ich zawyżanie tuż przed rozpoczęciem akcji promocyjnych. Elektroniczne etykiety usprawniają zarządzanie polityką cenową oraz informacjami o produktach i pozwalają na wprowadzenie szeregu rozwiązań, zwiększających zaangażowanie klientów w proces zakupu.

 

Korzyści dla sprzedawców detalicznych

 

Niemal nieustanne wojny cenowe toczone pomiędzy placówkami handlowymi przekładają się na częste zmiany ceny. Tagi ESL pozwalają sprzedawcom detalicznym realizować dynamiczne strategie cenowe. Mogą dostosować ceny w odpowiedzi na czynniki takie jak popyt, konkurencja, a nawet pora dnia, maksymalizując rentowność. Cyfrowe etykiety półek redukują wydatki ponoszone przez sprzedawców detalicznych związane z tradycyjnym etykietowaniem, takie jak zużycie papieru oraz atramentu czy eksploatacja drukarek, a przede wszystkim czas pracy personelu – który przecież też kosztuje. Poza tym elektroniczne etykiety zawierają precyzyjne i aktualne informacje, dzięki ich bezpośredniemu połączeniu z bazą danych sklepu, co praktycznie eliminuje nieścisłości i niedomówienia. Natomiast automatyczna aktualizacja pozwala uniknąć ludzkich błędów popełnianych podczas wytwarzania papierowych etykiet.

 

Co zyskują konsumenci?

 

Beneficjentami tagów ESL są nie tylko właściciele i pracownicy placówek handlowych, ale również ich klienci. Ciągłe aktualizacje przeprowadzane w sklepie gwarantują klientom dostęp do najnowszych i najdokładniejszych informacji o cenach.  Na niektórych etykietach elektronicznych umieszcza się kody QR, które można zeskanować i uzyskać dostęp do szczegółowego opisu produktu znajdującego na stronie internetowej dostawcy. Z kolei zastosowanie rozmaitych form graficznych ogranicza do minimum pomyłki popełniane podczas odczytywania cen.

 

Etykiety elektroniczne Vusion Group

 

W naszej ofercie znajdują się W naszej ofercie znajdują się elektroniczne etykiety firmy Vusion Group– największego producenta tego typu rozwiązań na świecie, dostępne w rozmiarach d 1,6 do 12,2. Cechują się one łatwą konfiguracją, możliwością zastosowania zabezpieczenia antykradzieżowego EasyLock, dużą wytrzymałością na temperatury (od -25°C do +40°C) oraz żywotnością baterii do 13 lat. Vusion Group zapewnia też zgodność z obecnymi przepisami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa urządzeń IoT.  Jednym z naszym największych wdrożeń jest placówka E.Leclerc na warszawskim Ursynowie, która korzysta z 60 tysięcy etykiet elektronicznych.