null

Z jakimi zmianami w prawie konsumenckim musi się zmierzyć branża handlowa? O nowym rozporządzeniu Omnibus.

Zgodnie z planowanym rozporządzeniem (która miała wejść w życie 28 maja br.) jednym z obowiązków właścicieli sklepów stacjonarnych będzie posiadanie dwóch etykiet cenowych do jednego produktu, który podlega promocji. Na jednej: najniższa cena występująca w przeszłości, na drugiej aktualna cena produktu. Ma to zapobiec stosowaniu „sztucznych obniżek”.

Z jakimi zmianami w prawie konsumenckim musi się zmierzyć branża handlowa?  O nowym rozporządzeniu Omnibus.

Zgodnie z planowanym rozporządzeniem (która miała wejść w życie 28 maja br.) jednym z obowiązków właścicieli sklepów stacjonarnych będzie posiadanie dwóch etykiet cenowych do jednego produktu, który podlega promocji. Na jednej: najniższa cena występująca w przeszłości, na drugiej aktualna cena produktu. Ma to zapobiec stosowaniu „sztucznych obniżek”.

Dla konsumentów zmiany są niezaprzeczalnie korzystne. Jednocześnie dla przedsiębiorców wiążą się wieloma z wyzwaniami, jak np.

  • dwukrotnie wyższe koszty poniesione za papier oraz wydruk etykiet,
  • bardzo czasochłonna wymiana papierowych etykiet
  • dostępność pracowników sklepu, którzy mają wymieniać etykiety w odpowiednim czasie

Jakie są dostępne rozwiązania?

A co jeśli wszystkie etykiety w sklepie stacjonarnym moglibyśmy zmienić z dowolnego miejsca na świecie za pomocą jednego kliknięcia?

Z pomocą przychodzi tutaj sprzedawcom narzędzie w postaci etykiet elektronicznych.
Rozwiązanie to umożliwia sprawne zarządzanie polityką cenową oraz informacjami o produkcie. Eliminuje występowanie rozbieżności pomiędzy informacjami dotyczącymi produktu zawartymi na etykiecie, a bazą danych w systemie kasowym.

Jak działa etykieta elektroniczna?

System oparty jest na dwukierunkowym protokole komunikacji, całkowicie eliminując interferencje z sieciami WiFi. Zaawansowana technologia wykorzystuje formę papieru elektronicznego pełniącego funkcję wyświetlacza, który pobiera energię tylko przy zmianach obrazów. Oprócz podstawowych informacji, istnieje możliwość wprowadzenia praktycznie dowolnych elementów graficznych (takich jak: kod kreskowy, logo sklepu, wizerunek produktu) lub krótkich modułów tekstowych (krótkich haseł reklamowych, opisów, czy standardowych informacji).