Od kiedy obowiązuje e-paragon i jak działa?
E-paragon, inaczej elektroniczny paragon fiskalny, czyli rozwiązanie dedykowane dla branży retail, e-commerce oraz ich klientów. Elektroniczny paragon stworzony został z myślą umożliwienia sprzedawcom rezygnacji z drukowania tradycyjnych paragonów fiskalnych na papierze.
Od kiedy działa elektroniczny paragon?
Rozwiązanie e-paragon dostępne jest dla przedsiębiorców od kwietnia 2020 roku. Obowiązkiem jaki trzeba spełniać jest posiadanie drukarki fiskalnej online z funkcją e paragon.
Dowiedź się więcej o drukarce fiskalnej online.
Podstawa prawna
E-paragony zrównane są pod względem prawnym z paragonami papierowymi. Tak wynika z art. 111 ust. 3a pkt 1 ustawy o VAT. Przepis ten mówi, że podatnicy prowadzący ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących są obowiązani wystawić i wydać nabywcy paragon fiskalny lub fakturę z każdej sprzedaży:
a) w postaci papierowej lub
b) za zgodą nabywcy w postaci elektronicznej, przesyłając ten dokument w sposób z nim uzgodniony.
Jak działa e-paragon?
Klient wybiera czy chce otrzymać paragon w formie papierowej czy elektronicznej. Na tym etapie drukarka automatycznie wysyła dane do Ministerstwa Finansów oraz archiwizuje dane fiskalizacji na platformie (fCloud). Paragon elektroniczny zostaje przekazany klientowi za pomocą e-maila, aplikacji lojalnościowej lub wiadomością SMS.
Skontaktuj się z naszym ekspertem i dowiedz się więcej